Günlük ve Haftalık Ders Çalışma ve Soru Çözme Programı Nasıl Olmalıdır?

Günlük ve Haftalık Ders Çalışma ve Soru Çözme Programı Nasıl Olmalıdır?

Her çocuk özeldir. Kendi hızında ilerler. Bu nedenle her çocuğa aynı programı uygulamak hata olur.

GÜNLÜK VE HAFTALIK DERS ÇALIŞMA VE SORU ÇÖZME PROGRAMI NASIL OLMALIDIR? 

Her çocuk özeldir. Bu nedenle her çocuğa aynı programı uygulamak hata olur. Ama genel olarak,

* Çocuk okulda işlediği konuyu o gün eve geldiğinde, okuyarak da olsa hızlı bir şekilde tekrar etmeli. Varsa hızlı bir şekilde ödevlerini yapmalı.

* Öğretmeni ödev vermemiş olsa bile, kendisi soru bankasından konu ile ilgili yeterli sayıda soru çözüp konuyu pekiştirmeli. Öğrencinin soru çözmesi konuyu anlayıp anlamadığını farketmesi açısından çok önemli. 

* Öğrenci her gün en az 2, en fazla 3 dersten bu tekrar ve soru çözme programlarını uygulamalı.

* Her hafta sonu ise, özellikle Türkçe, Matematik, Fen derslerinden o hafta öğrendiği konuları içeren denemeler çözerek nerelerde eksik olduğunu görüp önlem almalı.

Eylül ayında okulların açılmasi nedeni ile öğrenci ve ailelerde tatlı bir telaş başlar. Bu telaş 8. ve 12. sınıf öğrenci ve ailelerinde biraz daha fazla ve abartılı yaşanabilir. Ailelere göre öğrenci hem çok az çalışıyor hem de düzensiz çalışıyor. Öğrencilere göre aileler ise ‘sürekli ders çalış, ders çalış diyorlar, biraz ara verdiğimde hemen onu görüyor ve beni uyarıyorlar, bana kızıyorlar’ şeklinde algılanıyor. Bu algılama durumunda yaşanan çekişme farkında olarak ya da olmayarak zaman içerisinde güç dengesine dönüşerek kimin galip çıkacağı sonucuna odaklanmaya sebebiyet veriyor.

Öğrencinin akademik ve mesleki geleceğini şekillendirecek olana çok hassas ve önemli bir süreç olan LGS ve TYT-AYT sınavlarına hazırlık süreci uzun ve zorlu bir yolculuğa benzer. Bu yolculukta sağlıklı bir aile ortamı ve etkili bir iletişim yöntemi ekmek kadar su kadar yanınızda bulundurmanız en önemli üç şeyden birisi olmalıdır. Sınavlara hazırlık sürecinde ders çalışmak, test çözmek kadar psikolojik olarak da hazırlanmak başarı üzerinde doğrudan etkilidir. Çok çalışan ancak kendine güveni olmayan, aşırı sınav kayısı yaşayan, sürekli çevresi ile çatışma yaşayan öğrenci sınavlarda da istediği sonuca ulaşamaz. 

Sadece sınav döneminde değil tüm okul yaşamında geçerli olan altın kural, "öğrenci-aile-okul iş birliğinin sağlanması ve takım çalışmasının sağlıklı yürümesi" ile mümkün olacaktır. İstisnalar olsa da bu kural başarının en önemli anahtarıdır. 

 

 

Whatsapp Destek Hattı !